tisdag, november 22, 2005

Pussleken

Kommer ni ihåg Gudsönerna? En Gudinna med Gudsöner blir alltså Gudmor och jag har till och med tre härliga, underbara, kärleksfulla små Gudsöner. Vi kan kalla dem Storebror, Lilleman och Sockersötis så att det går att skilja dem åt.

I Storebrors klass leker de ibland en lek de kallar får "Kissy Girl", en variant av den gamla hederliga pussleken som går ut på att slippa undan pussar och tjej- och killbaciller. Jag minns själv hur otroligt otäckt det var att riskera få en puss av en Kille! Men som Gudson får man oundvikligen hel del pussar av sin Gudmor och i helgen satt vi i soffan och myste när min och Storebrors egen pusslek började.

*puss* Storebror får en puss på kinden
-Usch, äckligt! Fnissar Storebror
- Äh, du tycker inte alls att det är äckligt med pussar
*puss*
-Bläääh! Inte pussar! Storebror fnissar ännu högre
*puss* *puss*
-Näääe, inte pussar! Nu skrattar Storebror högt och korvar sig i min famn
-Det är helt ok att tycka om att bli pussad
*puss*
Storebror fnissar och låter sig pussas på

Enligt hans mor har Storebror och Gudinnan en speciell relation. Det tycker jag också

Lilleman ville också leka pussleken men på sitt eget sätt

-Puss på munnen!
*puss*
-Puss på magen!
*puss*
-Puss på benet!
*puss*
-Puss på näsan!
*puss*
-Puss på ögat!
-Då måste du blunda
*puss*
-Puss på pannan!
*puss*

Kan jag göra annat än att älska dem?

Lille Sockersötis blir självklart också pussad på. Är man världens sötaste lille bebis så är det oundvikligt.
Bloggtoppen.se