söndag, november 13, 2005

Tristess??

Jag kommer knappt ihåg när jag var uttråkad senast.

Lite här och var kan jag läsa om folk som skriver att de ha tråkigt, inget att göra, inget vettigt att skriva om. Jag kan hålla med om att jag kanske inte alltid har något vettigt att skriva om, men tråkigt?

Allt rullar så snabbt att jag sällan ges tid att bara vara och hinna få tråkigt. Kanske var jag uttråkad sist jag åkte tåg dagtid men knappt ens då eftersom jag passar på att njuta av att hinna läsa en bok från pärm till pärm utan onödiga avbrott.

En vardag går det knappt att ha tråkigt på eftersom heltidsjobbet tar 40 vakna timmar i veckan och på det lägger man restid till jobbet, matinköp, tvätt, matlagning, träning, lite nätsurfing, telefonsamtal osv. Vips så är det dags att gå och lägga sig och antagligen har något fått stå tillbaka eftersom jag varit för trött för att orka med det.

Helgerna ägnas ofta helt åt Darling, att komma i kapp med allt som blivit liggande hemma, träffa vänner, gå promenader i dagsljus, hälsa på familjen. Kanske finns det ibland någon enstaka helgdag som finns enbart för mig, när jag inte umgås med någon utan bara pysslar hemma med allt och ingenting. Men inte att jag hinner få tråkigt.

Så till jul önskar jag mig lite hederlig tristess emellanåt, bara så att hjärnan hinner tänka klart en tanke från början till slut.

2 Comments:

Blogger Unknown said...

Jag kan inte komma ihåg när jag hade det riktigt tråkigt senast. Så där tråkigt att det varar längre än en tågresa...

Det händer för mycket i mitt liv nu för att jag ska ha tråkigt. Även när jag inte är sysselsatt med något direkt så händer det så mycket i huvudet och kroppen på mig att det inte alls blir tråkigt.

Hmmm...

8:04 fm  
Blogger Gudinnan said...

Precis, även om det är lugnt runt omkring så rörs det så mycket i huvudet hela tiden ledan aldrig hinner komma ifatt.

9:51 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se