torsdag, november 10, 2005

Avlopp part two

Cred till The Handyman, det ringde inte på dörren förrän kl 08:25. Sov gjorde jag förstås ändå.

Första anhalten var badrummet för att fixa läckaget som inte åtgärdats korrekt vid förra besöket. Han kliver rakt in med sina stora skor och ställer sig på min vita matta.

[nej, nej, nej, nej, kliv av min fina matta med din smutsiga, smutsiga skor]

- Vad bra att du fixar det där också

Turen kommer så till köket och jag får en viss upprättelse i att jag gjort allt som kan göras själv av en hyresgäst. The Handyman ringer det stora avloppsföretaget som tror att de kan komma redan i förmiddag.

- Ja, annars blir det nog på måndag som de kan komma
- På MÅNDAG?? [ska jag diska i handfatet hela helgen också??]
- Eh, men de trodde att de skulle hinna komma efter fikat, jag ringer så fort jag vet något mer, lovar.

Min Handyman heter Anders och är inte det minsta lik Brad. Synd.
Bloggtoppen.se