fredag, november 11, 2005

Bröllopsplaner

- Gudinnan
- Hej, vad gör du?
- Hej, jag är inne på Domus
- Jasså. Du vet nyårsfesten?
- Ja?
- Vi tänkte att det skulle bli en bröllopsfest
- ???????VAAAAA?!?????
- Ska ni gifta er??!!
- Ja, vi tänkte det
- Hos mig???
- Nej alltså inte hemma hos dig....
- Nej det är klart, men alltså bröllopsfest hemma hos mig??!!
- Ja...*fniss*

Och ungefär där satte jag mig ner på en hög strykjärn och snyftade glädjetårar så att de andra kunderna gick förbi och log.

Kära M ska gifta sig med sin Darling A!

Och kan ni fatta, de tänker alltså gifta sig i rådhuset på dagen och sedan ha fest med närmsta vännerna hemma hos Mig! Vi hade ju redan planerat att ha fest i min lägenhet eftersom jag bor bäst för tillfället men att det skulle bli en bröllopsfest.....

Åh, jag är så glad för deras skull! Inte nog med att de är nyblivna föräldrar till lille O, de ska bli man och hustru också!

Efterrätten är plötsligt given, Gudinnan ska baka bröllopstårta så det står härliga till! [på egen risk och utan försäkring, bara så att du vet det M....]

Och dekorera och hitta bra musik och samla ihop porslin så att det räcker och köpa champangeglas och......

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Gumman... det räcker gott bara att få fira vår dag med Er vet du väl!? Fast tårta är ju gott iof... *ler stort* puss!

9:52 em  
Blogger Gudinnan said...

Det vet jag, men det är en ära att få vara med och göra er dag speciell! Så låt mig/oss fixa lite =)

9:56 em  
Blogger Unknown said...

Nämen, vad häftigt att nyårsfesten också blir en bröllopsfest! Även om det inte är ditt eget bröllop du kommer fira... :)

8:02 fm  
Blogger Gudinnan said...

Nej, mitt eget kommer jag inte atr fira riktigt än....men det kommer =) Det känns hur kul som helst att de ska gifta sig och att vi ska få äran att fira det med dem. Litet, intimt, inte särskílt pretentiöst men väldigt mysigt!

10:05 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se