torsdag, oktober 20, 2005

Överraska mig

Överraska mig, överraska mig, överraska mig!

Snälla....

Jag fyller år alldeles jättesnart. Väldigt jämnt och fint dessutom. Och kollegor som fyllt jämnt (ja, även jämnåriga) har vi uppvaktat väldigt duktigt med lite överraskningar som champange på jobbet för att sedan gå ut på restaurang eller hittat på något annat skoj.

Kvällen de hade bokat in som "teamträff" den här veckan ställdes in då chefen skulle till Stockholm just den dagen.

Istället bjuder chefen in till en 10 minuters fika idag i ett konferensrum, vi får en vetelängd med äppelsmak, de sjunger och jag får ett fint paket (ja, presenten är det inget fel på).

Men jag vill också bli överraskad.......en endaste gång.....eller få låtsas att jag blir överraskad

Varför vill de inte fira mig? Varför får jag ingen tårta? F*n, jag börjar bli känslig. Kanske är åldern.

9 Comments:

Blogger Unknown said...

Hade jag kunnat hade jag överraskat med tårta...

Nu kommer jag istället med ett lamt "grattis i förskott"...

10:42 fm  
Blogger Gudinnan said...

Anna: Tackar =) Familjen, pojkvännen och vännerna är det i a f ordning på, de sluter upp allihop i helgen. Men jobbet...kan inte låta bli att bli lite besviken. Trodde att vi gjorde ungefär lika för alla.

11:16 fm  
Blogger Unknown said...

Jag hade inte bara blivit "lite besviken" om det på min arbetsplats fanns en tradition av att överraska på födelsedagen och ingen hade överraskat mig... Jag hade blivit riktigt besviken.

Tur i alla fall att de som verkligen betyder något för dig sköter sig!

12:43 em  
Blogger Gudinnan said...

Anna: Faktum är att jag känt mig gråtfärdig hela dagen =(

1:35 em  
Blogger crrly said...

Kan inte låta bli att retas: Om du verkligen fyller "jämt" (och ständigt) måste det ju bli jobbigt för dina kolleger... ;p

Seriously speaking: Faan, vad taskigt!! Ut och tröstshoppa. KRAM.

5:45 em  
Blogger Gudinnan said...

Crrly: *s* got me! JÄMNT ska det så klart vara....säger ju att jag slarvskriver....

6:22 em  
Blogger Unknown said...

Känns det bättre idag? Hoppas, hoppas, hoppas...

Går det att luska efter anledningen till att det "bara blev vetelängd" och ingen champange och överraskning? Eller skulle det uppfattas som närigt eller gnälligt?

Tycker dina arbetskamrater ska skämmas om de behandlar dig dåligt.

7:52 fm  
Blogger crrly said...

Hoppas din riktiga födelsedag blir glad och sprallig och fylld med mysiga överraskningar i alla fall! GRATTIS i förskott!!!!!!

10:48 fm  
Blogger Gudinnan said...

Anna: Nja, jag kommer att släppa det helt enkelt. Jag vet att de inte har något emot mig, tvärtom, så det finns säkert en logisk förklaring. Dessutom har jag haft en helt underbar födelsedag idag =)

Crrly: Tack så mycket! Födelsedagen (och resten av helgen) har varit helt perfekt =)

10:18 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se