måndag, januari 30, 2006

Utmaning

På uppmaning av Lena får ni nu ta del av Fem Ovanor/Egenheter jag har:

1. Somnar ofta på bio. Somnade till och med under '"Sagan om Konungens återkomst", under den delen när Aragorn var inne i berget och talade med spökena. Det blev tystare i någon halvminut och då fick hjärnan fritt fram att stänga av. [och mer som regel än undatag somnar jag oftast till filmer hemma också. Suger som filmsällskap.]

2. Rör ut så mycket jag kan av kolsyran i läsk innan jag dricker den. Det sticker så otäckt i munnen annars. Pinsamt tycker vännerna när vi sitter på fik.

3. Innan jag kan använda krossade tomater petar jag bort skalbitar och annars skruffs. Ja, jag häller alltså först upp allt i en skål, petar ut skräpet och sedan kan jag använda det i min matlagning.

4. Skriver först, skickar sedan och sist korr-läser jag. Hänt i fler än ett blogg-inlägg.

5. Kanske en egenhet mer än en ovana, om jag är hemma en ledig dag (oftast söndagar) klär jag mig i det fulaste men skönaste jag hittar. Innebär oftast ett par gamla pyjamasbyxor, gammal underställströja från ex nr 2, och utanpå det en gammal skjorta från ex nr 1. Å andra sidan antagligen fullt normalt en dag när ingen annan ändå ska se en.
Bloggtoppen.se